torsdag 26 juli 2012

Goda samtal!

Nu börjar min semester lida mot sitt slut och det känns ganska ok så här efter drygt 8 veckors ledigt. Har hunnit en hel del som gett mig inspiration och avkoppling. I går till exempel var jag på en dagsutflykt med en väninna som förutom intressanta platser vi besökte även innehöll en hel del av goda givande samtal om livet och hur man förhåller sig till allt man stöter på.
När vi var på hemväg ringde en mycket god vän(präst) och undrade om det var möjligt att hon och hennes man (även han präst) kunde äta mat tillsammans med mig på någon lämplig restaurang i Matfors. Oj så glad jag blev. Vi åt mat tillsammans och fick några timmar med givande samtal om vår kära Svenska kyrka och de bekymmer vi alla tre upplever med minskade besökare och hur man hanterar detta. Tänk så givande att dela tankar med varandra. Det är något som borde möjliggöras betydligt oftare även i våra olika församlingar. Detta samtal kommer vi nog att fortsätta på något sätt med förhoppning att fler ska kunna vara med och dela tankarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar